Покоління ГБО

поколінняя гбо

На сучасному ринку можна зустріти різні види газобалонного обладнання, які відрізняються один від одного переважно принципом роботи і комплектацією, тобто системою управління, елементами подачі газу і так далі. Всі інші компоненти, які розташовані поза відсіком мотора, стандартні для всіх моделей. Кожному типу газових систем було присвоєно конкретне покоління, з метою створення чіткої класифікації. Отже, які ж відмінності мають газові установки першого, другого, третього покоління, а також 4 покоління ГБО і п'ятого.

ГБО першого покоління, ГБО 1

Гбо першого покоління є системи, наділені механічним дозатором газу і вакуумним управлінням. Встановлюють таке обладнання, як правило, на інжекторні та карбюраторні авто де відсутній  лямбда зонд. Такі системи є традиційними, у них газ поступає в циліндри через газовий змішувач.

ГБО другого покодіння, ГБО 2

До другого покоління газобалонних систем належать механічні установки з додатковим дозуючим пристроєм. Даний пристрій є електронним та діє з датчиком кисню за типом зворотного зв'язку. Гбо 2 покоління оснащені змішувачем та дозаторами газу. Встановлюється це обладнання на інжекторні авто з лямбда-зондом, нейтралізатором і каталізатором.
Однак газобалонне обладнання першого та другого покоління не можна назвати бездоганним, оскільки є низка недоліків, через які системи багато в чому не відповідають цим вимогам Європейської Економічної Комісії ООН, і тримаються на рівні Євро 1 та Євро 2. Саме тому були розроблені ГБО 3 та газова установка 4 покоління, які отримали нині високу популярність та поширення.

ГБО третього покоління, ГБО 3

Третьому поколінню газобалонного обладнання характерна індивідуалізована подача газу в конкретні циліндри за допомогою дозуючого пристрою. Механічні форсунки, що відкриваються засобами виникнення сильного тиску, подають газ у колектор впускний. Відмінними рисами газових установок на автомобілі, оснащені інжекторним двигуном є наявність емулятора форсунок і емулятора лямбда-зонда.

ГБО третього покоління здатні створювати свої паливні карти. Тим не менш, повільна реакція на коригування суміші та досить висока ціна значно скоротили попит на дані установки. Особливо це помітно з появою газобалонних систем четвертого покоління.

ГБО четвертого покоління, ГБО 4

Системи ГБО 4 покоління на сьогоднішній день є найкращим рішенням із усіх можливих. Особливістю є те, що газ на автомобілі 4 покоління впорскується синхронізовано і поступово. Порівняно з газовим обладнанням третього покоління установка гбо 4 покоління має важливу подібність - застосування форсунків, розташованих у впускного клапана циліндрів прямо на колекторі, та вдосконалений електронний блок для керування подачею газу по циліндрам.

ГБО п'ятого покоління, ГБО 5

Гбо п'ятого покоління відповідає всім сучасним вимогам і призначене для застосування в інжекторних автомобілях будь-якого типу. Відмінною особливістю цих систем є те, що циліндри надходить рідкий газ за допомогою газонасоса, розташованого в балоні.

Важлива перевага п'ятого покоління - відсутність складності в запуску двигуна при негативній температурі, а також те, що воно не втрачає свою потужність і виключає підвищену витрату газу. Однак складність, низька сприйнятливість до ремонту та брудного газу є не менш значними недоліками, які затьмарюють практично всі переваги.